Pasaulinė statistika rodo, kad beveik kas antras naujas produktas, pasiekęs rinką, patiria nesėkmę, tad kuriant įvairias inovacijas reikia būti pasiruošusiems iššūkiams. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) 2017 m. vasario 2 d. pakvietė besidominčius šia tema giliau susipažinti su produkto inovacijų procesu ir finansavimo priemonėmis.
Renginių ciklas „Būk kitoks“ – renginiai organizuoti Vilniuje, Šiauliuose, Klaipėdoje pagal projektą „Technologijų ir inovacijų populiarinimas“ finansuoti Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Projekto tikslas – populiarinti technologijų pažangą ir inovacijas, informuojant verslą ir verslui imlią visuomenę apie mokslinių tyrimų vykdymo ir inovacijų diegimo naudą.
Utenos rajonas turtingas kūrybingais ir versliais žmonėmis. Renginyje buvo kalbama, kaip atlikti „namų darbus“ ir sumažinti investicijų į inovacijas riziką, buvo pristatytos svarbiausios finansavimo priemonės ir aptartos galimybės kaip jomis pasinaudoti. Šie klausimai yra aktualūs Utenos regiono VVG, kuri įgyvendina Vietos plėtros strategiją, kur nemažas dėmesys skiriamas inovacijoms. Utenos rajone gyvena daug kūrybingų ir verslių žmonių, todėl gali būti, kad įgyvendinant šią strategiją jie sukurs inovatyvius produktus ar paslaugas rajono, regiono , o gal ir visos Lietuvos mastu.
Dalyvavo ir kolegos iš kitų vietos veiklos grupių. Renginyje „Būk kitoks” inovatyvaus verslo atstovai dalinosi savo gerąja patirtimi ir praktiniais patarimais, o MITA ekspertai pristatė priemones, kurios gali būti ypač reikalingos produkto inovacijų procese. Renginyje apie produkto inovacijas „Būk kitoks“ dalyvavo Utenos regiono VVG atstovės Jolita Umbrasienė, Edita Rukšytė ir Rimgailė Garunkšnienė. Taip pat dalyvavo ir kolegos iš Kaišiadorių rajono VVG, Elektrėnų savivaldybės VVG ir Kauno rajono VVG. Renginys vyko Vilniuje „Tech Park“.
Renginio metu buvo daryti šie pranešimai:
„Kitoks kelias – dizaino sprendimais grįstos produktų inovacijos“ JPP „Kurk Lietuvai“. Pranešėjai: Giedrė Rutkauskaitė ir Paulius Žeimys
„Kodėl skonis yra nesvarbu arba kaip skaičiuoti grafinio įvaizdžio naudą“„Japonijos-Baltijos dizaino savaitė“ Pranešėjas: Sergej Grigorjev, Grafikos dizaineris, Vizualios kūrybos studija Faux.lt
„Didėjančios 3D spaudos technologijų pritaikymo galimybės. Nuo raktų pakabuko iki žmogaus kūno dalių.“ UAB „Idėja 3D“ Pranešėjas: Eimantas Auglys, direktorius
„Inovatyvūs produktai +lietuviška kokybė = farmacijos rinkos lyderis“ UAB „Aconitum“ Pranešėja: Dr. Rima Balanaškienė, generalinė direktorė
„Ką turi žinoti verslas norėdamas pasinaudoti priemone – „Inovaciniai čekiai“ Mokslo inovacijų ir technologijų agentūra Pranešėjas: Mantas Biekša, Visuotinės dotacijos skyriaus vyriausiasis specialistas
„Kaip pasirinkti inovacijų kryptį ir būti konkurencingiems pasaulyje“ „Deeper“, UAB Pranešėjas: Donatas Malinauskas, vienas iš įmonės įkūrėjų ir technologijų vadovas.
„Vaizdo žaidimų industrija. Perspektyvos, iššūkiai“ UAB „Tag of joy“ Pranešėjas: Šarūnas Ledas, direktorius
„Mokslo ir verslo bendradarbiavimo įtaka Lietuvos lazerių pramonei“ UAB „Femtika“ Pranešėjas: Artūras Jagelavičius, vyresnysis mokslo darbuotojas.
„Tarptautinės programos, skatinančios įmones kurti inovacijas“ Mokslo inovacijų ir technologijų agentūra Pranešėja: Daiva Keršienė, MTEPI ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vyriausioji specialistė
„Sėkmės receptas, kaip gimsta inovacijos mechaninių įrenginių srityje“ UAB „Parkis“ Pranešėjas: Bronius Rauba, direktorius
Buvo pristatytos mokslo ir verslo bendradarbiavimo istorijos produkto inovacijų kūrimo procese. Tai, kad ši partnerystė svarbi ir skatina inovacijų atsiradimą – pripažįstama visame pasaulyje, tačiau verslui dažnai kyla klausimai, pavyzdžiui, nuo ko pradėti, ar yra finansavimo priemonių mažinančių investicijos į partnerystę riziką ir t.t. Būtent į šiuos klausimus buvo ieškoma atsakymų kartu su įmonių atstovais ir MITA ekspertais.
Dėmesys ES investicijų priemonei „Inovaciniai čekiai“ . Didžiausias dėmesys buvo skirtas MITA ES investicijų priemonei „Inovaciniai čekiai“ ir naujam kvietimui teikti paraiškas, pagal kurį numatoma skirti apie 2,5 mln. eurų šiais metais. Šios priemonės tikslas yra skatinti verslą ir mokslą užmegzti pirminius kontaktus bei tęsti bendradarbiavimą vykdant jau pradėtas mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veiklas. Siekiama, kad verslas aktyviau vykdytų inovacinę veiklą bei pasinaudotų verslo ir mokslo bendradarbiavimo teikiamomis galimybėmis
Visi pranešimai buvo įdomūs, o tie, kam jie galėtų būti reikalingi galite juos rasti ČIA.
Utenos regiono vietos veiklos grupės informacija
Editos Rukšytės nuotraukoje vietos veiklos grupių atstovai prie MITA plakato